فهرست عناوين زمينه پيشنهادها (ارائه راهكاروپيشنهاد جديد درجهت بهبود زمينه هايِ:..... )
|
1 |
روشهاي نوين در فرايند ياددهي،يادگيري ،وايجاد تحول در شيوه هاي سنتي تدريس |
|
2 |
نوسازي روشهاي تدريس |
|
3 |
گسترش روشهاي فعال تدريس |
ادامه ........فهرست عناوين زمينه پيشنهادها (ارائه راهكاروپيشنهاد جديد درجهت بهبود زمينه هايِ:..... )
|
1 |
روشهاي نوين در فرايند ياددهي،يادگيري ،وايجاد تحول در شيوه هاي سنتي تدريس |
|
2 |
نوسازي روشهاي تدريس |
|
3 |
گسترش روشهاي فعال تدريس |
|
4 |
روشهاي تربيتي |
|
5 |
آموزش مباني اعتقادي ،اخلاقي ، اجتماعي ،هنري |
|
6 |
نحوه فراگيري دانش آموزان |
|
7 |
فرايند برنامه ريزي آموزشي ،درسي در دوره هاي مختلف تحصيلي آموزش وپرورش |
|
8 |
نوسازي هدفهاي دوره هاي تحصيلي آموزش وپرورش |
|
9 |
كاهش افت تحصيلي دانش آموزان |
|
10 |
برنامه ريزي هدايت تحصيلي دانش آموزان |
|
11 |
فعال كردن گروههاي آموزشي |
|
12 |
ارزشيابي از برنامه ها ومحتواي آموزشي |
|
13 |
فرايند ارزشيابي در آموزش وپرورش |
|
14 |
ايجاد ارتباط بيشتر بين برنامه هاي آموزشي باآينده شغلي دانش آموزان |
|
15 |
نحوه استفاده بهينه ازيافته هاي پژوهشي (بويژه علوم تربيتي وروانشناسي )در امر بهبود روشهاي آموزش وپرورش |
|
16 |
تدوين برنامه هاي آموزشي مناسب مبتني بريافته هاي پژوهشي |
|
17 |
مهارتهاي تدريس معلمان |
|
18 |
مهارتهاي مديريتي –فني مديران |
|
19 |
فرايند تعيين خط مشي جهت ارائه سياستهاي كلان وزارت آموزش وپرورش |
|
20 |
نظام برنامه ريزي توسعه كلان در وزارت آموزش وپرورش |
|
21 |
انطباق نظام آموزش كشوربا نيازها وفرصتهاي شغلي جامعه |
|
22 |
پيوند بيشتر بين برنامه هاي آموزشي با نتايج تحقيقات آموزشي |
|
23 |
گسترش روشهاي آموزشي نوين وعلمي |
|
24 |
ترويج مهارتهاي انساني |
|
25 |
روابط انساني مطلوب درميان كاركنان ودلپذير كردن محيط كار |
|
26 |
حداكثراستفاده از انرژي گرمايشي درمناطق سردسير |
|
27 |
حداكثراستفاده از انرژي سرمايشي درمناطق گرمسير |
|
28 |
ارتباط بهتر بين برنامه هاي آموزشي با رشته هاي تحصيلي مرتبط دانشگاهي |
|
29 |
استفاده از راهكارهاي مناسب آموزشي وپرورشي ساير كشورها در برنامه ريزي آموزش وپرورش |
|
30 |
بهبود روشهای سنجش وارزشیابی تحصیلی |
|
31 |
ساده سازی وتسهیل فرایند ثبت نام در واحدهای آموزشی |
|
32 |
تقویت فعالیتهای مشاوره ای در مدارس |
|
33 |
بهبود مهارتهای ادراکی دانش آموزان وکارکنان |
|
34 |
برنامه ریزی مناسب جهت استفاده مطلوب از اوقات فراغت |
|
35 |
تقویت روحیه پژوهشی ومطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان وکارکنان |
|
36 |
استفاده مناسب وبهتر از منابع موجود (نیروی انسانی ،فضای آموزشی ،تجهیزات ) |
|
37 |
تعیین نیاز بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته های متوسطه |
|
38 |
توسعه خدمات مشاوره ای ،راهنمایی ، تربیتی وشغلی |
|
39 |
زیبا سازی فضاهای آموزشی واداری |
|
40 |
استفاده مناسب از فضای آموزشی واداری |
|
41 |
استفاده وبهره برداری بهینه از آزمایشگاه ،کتابخانه وکارگاه در مدارس |
|
42 |
ایجاد زمینه جهت استفاده بهینه دانش آموزان وکارکنان از محیط های ورزشی موجود |
|
43 |
ایجاد زمینه جهت تشویق وترغیب دانش اموزان وکارکنان به امر ورزشی |
|
44 |
افزایش کارآیی دانش آموزان وکارکنان |
|
45 |
بهبود شیوه های انتخاب مدیران مدارس |
|
46 |
ارتقاء سطح ایمنی وبهداشت کار در مدارس وادارات آموزش وپرورش |
|
47 |
ایجاد فرصتهای آموزشی برابر وافزایش پوشش تحصیلی جهت کلیه افراد واجب التعلیم |
|
48 |
تامین وتدارک تجهیزات آموزشی وکمک آموزشی |
|
49 |
ارتقا ء سلامت جسمانی ،روح روانی واجتماعی دانش آموزان در مدارس |
|
50 |
اجرای برنامه های زمان بندی شده آموزشی جهت بهبود توانمندی معلمان با توجه به امکانات موجود |
|
51 |
استانداردسازی وارتقاء کیفیت ساعات ورزش دانش آموزان در مدارس |
|
52 |
جمع آوری یافته ها ،تجارب واستانداردهای آموزشی |
|
53 |
نیاز سنجی آموزشی وتقسیم عادلانه به منظور برگزاری دوره های کوتاه مدت یا بلند مدت برای معلمین وکارکنان |
|
54 |
روش های بهینه جذب واتخاب افراد شایسته ورعایت شایسته سالاری در ساختار اداری –آموزشی وزارت آموزش وپرورش |
|
55 |
توجه به اصل بهبود کیفیت آموزشی در وزارت آموزش وپرورش |
|
56 |
بهبود ساختار سازمانی (نظام اجرائی مدرسه ،اداره ، سازمان .......) |
|
57 |
بهسازی منابع انسانی وبه روز کردن دانش ومهارت |
|
58 |
افزایش کیفیت وبهره وری آموزشی در واحدهای آموزشی |
|
59 |
افزایش وبهبود مناسبات وپیوندهای سازمان با دیگرنهادها وسازمان های اجرایی عمومی وخصوصی در قلمرو جغرافیایی سازمان |
|
60 |
صرفه جویی در هزینه های عملیاتی وغیر عملیاتی وکاهش هزینه های سر بار ومصرف بهینه منابع |
|
61 |
استفاده وبهره برداری بهینه از تجهیزات آموزشی ووسایل کمک آموزشی |
|
62 |
احترام به تفاوت های فردی معلمان وبهبود روشهای انگیزشی معلمان |
|
63 |
روش های بهینه استخدام نیروی انسانی |
|
64 |
روشهای تقویت بروز خلاقیت ونوع آوری دانش آموزان وکارکنان |
|
65 |
بهبود ساختار تشکیلاتی وزارتخانه با توجه به مقتضیات زمان ومکان وتغییرات فناوری |
|
66 |
بهبود روشهای تجزیه وتحلیل شغل (شرح وظایف شغل وشرایط احراز شغل ) |
|
67 |
سازماندهی مناسب منابع مالی ،انسانی ،تجهیزات وفضای آموزشی |
|
68 |
افزایش کیفیت خدمات آموزشی |
|
69 |
بهبود عملکرد مدیران واحدهای آموزشی |
|
70 |
کاهش هزینه ها در اثر استفاده بهینه از نیروی انسانی |
|
71 |
شناسایی منابع مالی جدید |
|
72 |
بهبود ساختار مالی وارائه روشهای جدید به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز |
|
73 |
بهبود کیفیت مسابقات علمی وفرهنگی ،هنری وورزشی |
|
74 |
پیشگیری از بیماریها وآسیبهای اجتماعی |
|
75 |
بهبود روابط متقابل خانواده ،مدرسه ،اجتماع |
|
76 |
استفاده صحیح از تعطیلات تابستانی جهت افزایش استعداهای دانش آموزان جهت سال تحصیلی بعد |
|
77 |
افزایش شان ومنزلت وقداست معلمان در جامعه |
|
78 |
افزایش رضایتمندی اولیا ء از خدمات آموزشی وپرورشی |
|
79 |
بهبود سیستم انگیزش کارکنان |
|
80 |
ایجاد جاذبه در محیط کار وترویج روابط انسانی مطلوب در میان کارکنان |
|
81 |
کمک به تامین نیازهای معیشتی وبهبود امور رفاهی کارکنان |
|
82 |
بهبود نظام تشویق وتنبیه دانش آموزان وکارکنان |
|
83 |
اصلاح وتغییر مقررات ودستوالعملها وگردش کار موجود بر حسب ضرورت |
|
84 |
افزایش گرایش دانش آموزان به سوی رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش |
|
85 |
افزایش مشارکت دانش آموزان ،معلمان ، واولیاء در اداره امور مدارس |
|
86 |
افزایش مشارکت بیشتر مردم در امور آموزش وپرورش |
|
87 |
ایجاد همدلی وهمسوئی بین مدیران وکارکنان واولیاءدانش آموزان |
|
88 |
چگونگی برقراری ارتباط متقابل با مؤسسات آموزش اسلامی وبین المللی |
|
89 |
ایجاد ارتباط بهتر آموزشی وپرورشی با جامعه دانشگاهی وصاحب نظران واندیشمندان |
|
90 |
ایجادفضای مناسب وشادی آفرین در کلاس درس |
|
91 |
افزایش احساس تعلق سازمانی وایفای نقش برایسازمان |
|
92 |
جلوگیری از کاغذ بازی وسرعت بخشیدن به عملیات وخدمات سازمان |
|
93 |
پیشگیری از کارهای موازی ودوباره کاری وکاهش مراجعات ارباب رجوع |
|
94 |
توسعه فن آوری اطلاعات ،مدیریت وارتباط سازمانی |
|
95 |
کاهش تصدی گری دولت وواگذاری پاره ای از وظایف به بخش غیر دولتی |
|
96 |
بهبود یا ابداع روش هایی برای افزایش رضایت وخشنودی مراجعان |
|
97 |
سایرمسائل ومشکلات مربوط به آموزش وپرورش با تایید شورای نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها |