فهرست عنوان های مورد نیاز درنظام پذیرش وبررسی پيشنهادها (وزارت آموزش وپرورش)

چاپ

فهرست  عناوين زمينه پيشنهادها (ارائه راهكاروپيشنهاد جديد درجهت بهبود زمينه هايِ:..... )

1

روشهاي نوين در فرايند ياددهي،يادگيري ،وايجاد تحول در شيوه هاي سنتي تدريس

2

نوسازي روشهاي تدريس

3

گسترش روشهاي فعال تدريس

 

ادامه ........فهرست  عناوين زمينه پيشنهادها (ارائه راهكاروپيشنهاد جديد درجهت بهبود زمينه هايِ:..... )

1

روشهاي نوين در فرايند ياددهي،يادگيري ،وايجاد تحول در شيوه هاي سنتي تدريس

2

نوسازي روشهاي تدريس

3

گسترش روشهاي فعال تدريس

4

روشهاي تربيتي

5

آموزش مباني اعتقادي ،اخلاقي ، اجتماعي ،هنري

6

نحوه فراگيري دانش آموزان

7

فرايند برنامه ريزي آموزشي ،درسي در دوره هاي مختلف تحصيلي آموزش وپرورش

8

نوسازي هدفهاي دوره هاي تحصيلي آموزش وپرورش

9

 كاهش افت تحصيلي دانش آموزان

10

برنامه ريزي هدايت  تحصيلي دانش آموزان

11

فعال كردن گروههاي آموزشي

12

ارزشيابي از برنامه ها ومحتواي آموزشي

13

فرايند ارزشيابي در آموزش وپرورش

14

ايجاد ارتباط بيشتر بين برنامه هاي آموزشي باآينده شغلي دانش آموزان

15

نحوه استفاده بهينه ازيافته هاي پژوهشي (بويژه علوم تربيتي وروانشناسي )در امر بهبود روشهاي آموزش وپرورش

16

تدوين برنامه هاي آموزشي مناسب مبتني بريافته هاي پژوهشي

17

مهارتهاي تدريس معلمان

18

مهارتهاي مديريتي فني مديران

19

فرايند تعيين خط مشي جهت ارائه سياستهاي كلان وزارت آموزش وپرورش

20

نظام برنامه ريزي توسعه كلان در وزارت آموزش وپرورش

21

انطباق نظام آموزش كشوربا نيازها وفرصتهاي شغلي جامعه 

22

پيوند بيشتر بين برنامه هاي آموزشي با نتايج تحقيقات آموزشي

23

گسترش روشهاي آموزشي نوين وعلمي

24

ترويج مهارتهاي انساني

25

روابط انساني مطلوب درميان كاركنان ودلپذير كردن محيط كار

26

حداكثراستفاده از انرژي گرمايشي درمناطق سردسير

27

حداكثراستفاده از انرژي سرمايشي درمناطق گرمسير

28

ارتباط بهتر بين برنامه هاي آموزشي با رشته هاي تحصيلي مرتبط دانشگاهي

29

استفاده از راهكارهاي مناسب آموزشي وپرورشي ساير كشورها در برنامه ريزي آموزش وپرورش

30

بهبود روشهای سنجش وارزشیابی تحصیلی

31

ساده سازی وتسهیل فرایند ثبت نام در واحدهای  آموزشی

32

تقویت فعالیتهای  مشاوره ای در مدارس

33

بهبود مهارتهای ادراکی دانش آموزان وکارکنان

34

برنامه ریزی  مناسب جهت استفاده مطلوب از اوقات فراغت

35

تقویت روحیه پژوهشی ومطالعه وکتابخوانی در دانش آموزان وکارکنان

36

استفاده مناسب وبهتر از منابع موجود (نیروی انسانی ،فضای آموزشی ،تجهیزات )

37

تعیین نیاز بازار کار برای فارغ التحصیلان  رشته های متوسطه

38

توسعه خدمات مشاوره ای ،راهنمایی ، تربیتی وشغلی

39

زیبا سازی  فضاهای آموزشی واداری

40

استفاده مناسب از فضای  آموزشی واداری

41

استفاده وبهره برداری بهینه از آزمایشگاه ،کتابخانه وکارگاه در مدارس

42

ایجاد زمینه جهت استفاده بهینه دانش آموزان وکارکنان از محیط های ورزشی موجود

43

ایجاد زمینه جهت تشویق وترغیب دانش اموزان وکارکنان به امر ورزشی

44

افزایش کارآیی دانش آموزان وکارکنان

45

بهبود شیوه های انتخاب مدیران مدارس

46

ارتقاء سطح ایمنی وبهداشت کار در مدارس  وادارات آموزش وپرورش

47

ایجاد فرصتهای آموزشی برابر وافزایش پوشش تحصیلی جهت کلیه افراد واجب التعلیم

48

تامین وتدارک تجهیزات آموزشی وکمک آموزشی

49

ارتقا ء سلامت جسمانی ،روح روانی واجتماعی دانش آموزان در مدارس

50

اجرای برنامه های زمان بندی شده آموزشی جهت بهبود توانمندی معلمان با توجه به امکانات موجود

51

استانداردسازی وارتقاء کیفیت ساعات ورزش دانش آموزان در مدارس

52

جمع آوری یافته ها ،تجارب واستانداردهای آموزشی

53

نیاز سنجی آموزشی وتقسیم عادلانه به منظور برگزاری دوره های کوتاه مدت یا بلند مدت برای معلمین وکارکنان

54

روش های بهینه جذب واتخاب افراد شایسته ورعایت شایسته سالاری در ساختار اداری –آموزشی وزارت آموزش وپرورش

55

توجه به اصل بهبود کیفیت آموزشی در وزارت آموزش وپرورش 

56

بهبود ساختار سازمانی (نظام اجرائی مدرسه ،اداره ، سازمان .......)

57

بهسازی منابع انسانی وبه روز کردن دانش ومهارت

58

افزایش کیفیت وبهره وری آموزشی در واحدهای آموزشی

59

افزایش وبهبود مناسبات وپیوندهای سازمان با دیگرنهادها وسازمان های اجرایی عمومی وخصوصی در قلمرو جغرافیایی سازمان

60

صرفه جویی در هزینه های عملیاتی وغیر عملیاتی وکاهش هزینه های سر بار ومصرف بهینه منابع

61

استفاده وبهره برداری بهینه از تجهیزات آموزشی ووسایل کمک آموزشی

62

احترام به تفاوت های فردی معلمان وبهبود روشهای انگیزشی معلمان

63

روش های بهینه استخدام نیروی انسانی

64

روشهای تقویت بروز خلاقیت ونوع آوری دانش آموزان وکارکنان

65

بهبود ساختار تشکیلاتی وزارتخانه با توجه به مقتضیات زمان ومکان وتغییرات فناوری

66

بهبود روشهای تجزیه وتحلیل شغل (شرح وظایف شغل وشرایط احراز شغل )

67

سازماندهی مناسب منابع مالی ،انسانی ،تجهیزات وفضای آموزشی

68

افزایش کیفیت خدمات آموزشی

69

بهبود عملکرد مدیران واحدهای آموزشی 

70

کاهش هزینه ها در اثر استفاده بهینه از نیروی انسانی

71

شناسایی منابع مالی جدید

72

بهبود ساختار مالی وارائه روشهای جدید به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز

73

بهبود کیفیت مسابقات علمی وفرهنگی ،هنری وورزشی

74

پیشگیری از بیماریها وآسیبهای اجتماعی

75

بهبود روابط متقابل خانواده ،مدرسه ،اجتماع

76

استفاده صحیح از تعطیلات تابستانی جهت افزایش استعداهای دانش آموزان جهت سال تحصیلی بعد

77

افزایش شان ومنزلت وقداست معلمان در جامعه

78

افزایش رضایتمندی اولیا ء از خدمات آموزشی وپرورشی

79

بهبود سیستم انگیزش کارکنان

80

ایجاد جاذبه در محیط کار وترویج روابط انسانی مطلوب در میان کارکنان

81

کمک به تامین نیازهای معیشتی وبهبود امور رفاهی کارکنان

82

بهبود نظام تشویق وتنبیه دانش آموزان وکارکنان

83

اصلاح وتغییر مقررات ودستوالعملها وگردش کار موجود بر حسب ضرورت

84

افزایش گرایش دانش آموزان به سوی رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش

85

افزایش مشارکت دانش آموزان ،معلمان ، واولیاء در اداره امور مدارس

86

افزایش مشارکت بیشتر مردم در امور آموزش وپرورش

87

ایجاد همدلی وهمسوئی بین مدیران وکارکنان واولیاءدانش آموزان

88

چگونگی برقراری ارتباط متقابل با مؤسسات آموزش اسلامی وبین المللی

89

ایجاد ارتباط بهتر آموزشی وپرورشی با جامعه دانشگاهی وصاحب نظران واندیشمندان

90

ایجادفضای مناسب وشادی آفرین در کلاس درس

91

افزایش احساس تعلق سازمانی وایفای نقش برایسازمان

92

جلوگیری از کاغذ بازی وسرعت بخشیدن به عملیات وخدمات سازمان

93

پیشگیری از کارهای موازی ودوباره کاری وکاهش مراجعات ارباب رجوع

94

توسعه فن آوری اطلاعات ،مدیریت وارتباط سازمانی

95

کاهش تصدی گری دولت وواگذاری پاره ای از وظایف به بخش غیر دولتی

96

بهبود یا ابداع روش هایی برای افزایش رضایت وخشنودی مراجعان

97

سایرمسائل ومشکلات مربوط به آموزش وپرورش با تایید شورای نظام پذیرش وبررسی پیشنهادها